Wystawa malarstwa Ignacego Czwartosa w Centrum Sztuki Współczesnej do 18.08
data:04 lipca 2024     Redaktor: Anna

„Jeśli jesteście Państwo ciekawi, jak wygląda sztuka szykanowana przez władzę, jeśli chcecie zobaczyć to, czym artystom zajmować się nie wolno, jeśli interesuje Was, co wywołuje lęk recenzentów `Gazety Wyborczej`, `Guardiana` i `New York Timesa` - słowem jeśli chcecie wiedzieć, dlaczego wenecka wystawa Ignacego Czwartosa wywołała tak wielkie poruszenie – to zapraszamy, przyjdźcie do Zamku Ujazdowskiego! Zobaczcie póki wolno” – napisano na stronie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Na wystawie pokazano 15 prac artysty, 13 z nich było prezentowanych w kwietniu i maju w Wenecji. Kuratorami wystawy są Piotr Bernatowicz i Dariusz Karłowicz.

Ignacy Czwartos w zeszłym roku wygrał konkurs na ekspozycję w Pawilonie Polskim na Biennale w Wenecji. Pod koniec ubiegłego roku minister kultury i dziedzictwa narodowego Bartłomiej Sienkiewicz, który pełnił funkcję komisarza Pawilonu Polskiego, po przeanalizowaniu procedur konkursowych na projekt wystawy w ramach 60. Międzynarodowej Wystawy Sztuki w Wenecji w 2024 r. i po zapoznaniu się z opiniami i głosami środowisk twórczych, zaakceptował decyzję o niewdrażaniu projektu „Polskie ćwiczenia z tragiczności świata. Między Niemcami a Rosją” kuratorów Piotra Bernatowicza i Dariusza Karłowicza z udziałem Ignacego Czwartosa.

W dniach od 17 kwietnia do 17 maja wystawa Czwartosa pojawiła się jednak w Wenecji, ale poza oficjalnym programem Biennale.

Źródło: dzieje.pl
Zobacz równiez:





Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.