Zbigniew Kaliszuk: Protestujmy-Deprawacja seksualna zamiast WDŻ i religii w szkołach
data:19 czerwca 2024 Redaktor: Anna
Mija pół roku od zmiany rządów w Polsce. Po tym pół roku wyraźnie widać, że Ministerstwo Edukacji pod kierownictwem Barbary Nowackiej jako swój priorytet postawiło odrywanie młodzieży od wiary, wartości i naszego kodu kulturowego. Oczywiście wprost się do tego nie przyzna, ale podstępnie, pod przykrywką innych haseł, wprowadza cały szereg zmian, które układają się w spójną w całość.
Zaczęło się od zmian w podstawach programowych - oficjalnie miały one na celu odchudzenie programu i odciążenie dzieci i młodzieży ale w praktyce dotykały głównie tych elementów programu, które niosły za sobą przekaz dotyczący wartości. Dzięki ogromnemu sprzeciwowi społecznemu radykalne zmiany programowe chwilowo udało się powstrzymać (choć Ministerstwo jeszcze z nich nie zrezygnowało).
Niestety, póki co nie udało się powstrzymać zmian w innych obszarach. Dlatego zachęcamy do równie mocnego sprzeciwu wobec planów zastąpienia Wychowania do Życia w Rodzinie zajęciami seksualnej deprawacji oraz wobec uderzania w lekcje religii.
Ministerstwo Edukacji w kwietniu zapowiedziało, że w zamian za Wychowanie do życia w rodzinie w szkołach realizowany ma być nowy przedmiot, edukacja zdrowotna, którego elementem ma być edukacja seksualna. Zamiary rządu odnośnie treści, które będą przekazywane w ramach tego przedmiotu, jasno pokazuje to, że pokierowanie zespołem opracowującym podstawę programową powierzono seksuologowi prof. Zbigniewowi Izdebskiemu, który od lat propaguje skrajnie szkodliwe postawy seksualne. Prof. Izdebski propaguje wizję seksualności, w której najważniejsza jest przyjemność realizowana w oderwaniu od jakichkolwiek wartości. Zachęca do podejmowania współżycia seksualnego nie powiązanego z uczuciem i relacją z drugą osobą, do masturbacji, nie dostrzega szkodliwości po pornografii. Uważa, że przyjemność seksualna może być zaspakajana nawet kosztem życia dziecka – jeśli w wyniku dążenia do przyjemności seksualnej pocznie się dzieckiem, przekonuje że kobieta powinna mieć prawo je zabić. Współpracuje z International Planned Parenthood. Onet w przypływie szczerości opublikował artykuł: "„Jaki piękny podstęp! No, pokażcie tego, kto podniesie rękę na pomysł Nowackiej” zachwycając się tym, że uda się deprawować dzieci, kryjąc się za tarczą w postaci troski o ich zdrowie.
Nasze oburzenie wzbudza też cały szereg zmian dotyczących lekcji religii. Znów oficjalną przykrywką jest to, że chodzi o ograniczenie "okienek" wśród dzieci niechodzących na lekcje religii, czy konieczność dostosowania się do spadającej liczby dzieci uczestniczących w zajęciach. W rzeczywistości chodzi jednak raczej o to, aby jeszcze więcej dzieci i młodzieży zniechęcić do tych zajęć. Minister Edukacji Barbara Nowacka pod koniec kwietnia przekazała do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia, który zakłada łączenie na zajęciach z religii/etyki uczniów z różnych klas i poziomów edukacyjnych (np. dzieci z klas IV z dziećmi z klas VIII). Zaproponowane rozwiązanie całkowicie ignoruje różny poziom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego uczniów. Jego wdrożenie będzie powodować dyskomfort u młodszych uczniów, którzy będą czuli, że odstają od starszej części grupy. Z kolei starsi uczniowie mogą nie chcieć dopasowywać się do poziomu wiedzy i potrzeb młodszych uczniów. Rozwiązanie uniemożliwi realizację programu, zaburzy ciągłość nauczania i wprowadzi ogromny chaos. Wcześniej Minister zapowiedziała zmniejszenie liczby lekcji religii/etyki o 50%, usunięcie oceny z lekcji religii/etyki ze świadectwa szkolnego i nie wliczania jej do średniej ocen oraz zobowiązanie szkół, aby lekcje religii/etyki odbywały się one na pierwszej lub ostatniej godzinie lekcyjnej.
Prosimy o podpisanie naszych apeli:
https://proelio.pl/petycje/viewpetition/58-sprzeciwiamy-sie-uderzeniu-w-lekcje-religii
https://proelio.pl/petycje/viewpetition/56-nie-dla-deprawacji-seksualnej-w-szkolach
Pozdrawiamy serdecznie,
Zbigniew Kaliszuk i Magdalena Korzekwa-Kaliszuk
Fundacja Grupa Proelio
[foto_duzy_2]
[/foto_duzy_2]
[foto_duzy_3]
[/foto_duzy_3]
[foto_duzy_4]
[/foto_duzy_4]
[foto_duzy_5]
[/foto_duzy_5]
[foto_duzy_6]
[/foto_duzy_6]
[foto_duzy_7]
[/foto_duzy_7]
[foto_duzy_8]
[/foto_duzy_8]
[foto_duzy_9]
[/foto_duzy_9]