B. Ratter: Czy dzisiaj chcemy zaradzić zagrożeniu, czy nasza czujność została uśpiona?
data:12 listopada 2022     Redaktor: Anna

Obserwujemy, iż edukacja i wychowanie zostały zaatakowane przez destrukcyjną, dehumanizującą ideologię wdrażaną przez tych, którzy doskonale wiedzą, iż W PRZESZŁOŚCI POLAK WYKSZTAŁCONY I WYCHOWANY WBREW WOLI ZABORCÓW SPRZECIWIAŁ SIĘ ZNIEWOLENIU – pisała o tym Ewa Polak Pałkiewicz w rozdziale Przyjaciele domu – nauczyciele (Rycerze wielkiej sprawy).  I dzisiaj mamy wśród nas przyjaciół domu i młodzieży –nauczycieli, którzy zatroskani losem młodego pokolenia UCZULAJĄ NAS NA GROŻĄCE NIEBEZPIECZEŃSTWO.

Edukowanie dzieci w domach rodzinnych w Polsce przez całe stulecia było najbardziej naturalnym, oczywistym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przekazywania wiedzy oraz gwarancją dobrego wychowania. Ważną motywacje do uczenia w domach rodzinnych przyniosły czasy zaborów. Dwory i dworki ziemian, a także szkoły i szkółki zakładane potajemnie i półoficjalnie, gdy było to możliwe (w różnych zaborach różnie się ta rzecz przedstawiała), stawały się kuźnią polskości. W tej dziedzinie nasi przodkowie wykazywali inwencję. pomysłowość i niespożytą energię. Polacy zawsze radzili sobie doskonale właśnie w najtrudniejszych warunkach, tuż pod czujnym okiem wroga. (Ewa Polak Pałkiewicz)
 
Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w konferencji o zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży „Bezpieczni w Sieci” W dniu 15 listopada br. w Obornikach Śląskich. Możliwy jest udział stacjonarny oraz online. Konferencja realizujemy jako Fundacja edukacji zdrowotnej Psychoterapii na zaproszenie lokalnej szkoły podstawowej. Fantastyczna inicjatywa rady rodziców oraz pani dyrektor, która ma zebrać lokalnych nauczycieli oraz osoby pracujące z młodzieżą wyposażyć ich wiedzy umiejętności i narzędzia do skuteczniejszego pomagania. Będziemy mówili o najnowszych zagrożeniach, przedstawiony zostanie najnowszy raport NASK O nastolatkach i pornografii internetowej, będziemy mówić o tym jak możemy reagować tu i teraz oraz różnych metodach profilaktyki. Zapraszam serdecznie i gorąco proszę o pomoc w promocji. Wydarzenie jest w całości bezpłatne, a każdy zarejestrowany użytkownik otrzyma imienny certyfikat uczestnictwa - Hanna Dobrowolska
 
Z tym apelem zwraca się do nas ekspert oświaty i jednocześnie współorganizator Ruchu Ochrony Szkoły, który zaprasza na Konferencję „Edukacja włączająca –ideologia inkluzji w realiach szkolnych” , która odbędzie się 19 listopada 2022r. w Krakowie. W programie panel z udziałem lekarza pediatry i psychiatry dziecięcego, pedagogów specjalnych oraz rodziców dzieci niepełnosprawnych. Wszystkich żywo zainteresowanych rozwojem i edukacją kolejnego pokolenia Polaków zapraszają organizatorzy do Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie 19 listopada 2022 godz. 11.00 – 16.00 , ul. Podchorążych 2, nowy budynek (wejście do ul. A. Chmiela 19).
 
Mała próbka życia edukacyjnego na dalekich Kresach - pisze Maria Dunin-Kozicka: „Znacznie przed epoką wolnościową, nawet przed rokiem 1905, praca konspiracyjna szkolna funkcjonował w Kijowie [...]. Tajne szkolnictwo pod przewodnictwem Jozafata Andrzejowskiego i tak zwanej babci Ułaszynowej, mając licznych współpracowników i współpracowniczki, szerzyło się w Kijowie i poza Kijowem. Zbierano po wsiach dzieci schłopiałej szlachty polskiej, oficjalistów, urzędników w różnych stronach Kresów, ucząc je po dworach. W roku 1900 pani Janina Przecławska z Lubczy założyła pierwszą w naszej okolicy szkołę polską dla dziewcząt w Stawiszczach Branickich pod nazwą szwalni, a w parę lat później takąż szkołę dla chłopców pod firmą stolarni. Na utrzymanie tych dwóch szkół szły dobrowolne podatki od obywatelstwa okolicznego. Powstało tedy w kraju naszym ponad tysiąc dwieście polskich szkół na Kresach Wschodnie z osiemdziesięcioma tysiącami uczniów i tysiąc ośmiuset nauczycielami, potworzyły się instytucje oświatowe i kulturalne, kolegia uniwersyteckie, towarzystwa naukowe [...], a uświadomienie drobnej, schłopiałej i wynarodowionej szlachty polskiej, mieszkającej licznie po wsiach i miasteczkach, rozpaliło wszystkie serca.
 
POLSCY RODZICE okresu zaborów traktowali NAUCZANIE DOMOWE JAKO PIERWSZĄ LINIĘ FRONTU W BATALII O DUCHOWĄ WOLNOŚĆ SWOICH DZIECI. Stąd troska o dobór nauczycieli oraz o atmosferę domu, która sama w sobie kształtowała charakter, umysł, wrażliwość dziecka, jak najmniej rutyny, jak najwięcej nauki myślenia i dużo serca - tak brzmiała niepisana zasada wielu domów polskich o ambicjach wychowania dzieci na dobrych Polaków i katolików. (Rycerze wielkiej sprawy)
Dzięki nim 11 listopada będziemy obchodzili kolejną rocznicę ODZYSKANIA ODEBRANEJ NAM NA 123 LATA WOLNOŚCI przez nienawidzących narodu polskiego i Rzeczypospolitej.
 
Nie zgadzajmy się na zmiany, które mają uniemożliwić nam obronę młodych Polaków przed kolejnym zniewoleniem, nie czekajmy na nie, by usłyszeć po raz kolejny: to Unia nam narzuciła, pytajmy dzisiaj, która dyrektywa unijna każe nam wdrożyć „Edukację włączającą”?
 
Bożena Ratter
 
19.11.2022 Konferencja ROS “EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA – IDEOLOGIA INKLUZJI W REALIACH SZKOLNYCH”





Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.