PILNY LIST DO PRZEDSTAWICIELI POLSKI PRZY WHO
data:22 maja 2022     Redaktor: Redakcja

22 maja rozpoczyna obrady Światowe Zgromadzenie Zdrowia, najwyższy organ decyzyjny Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), ustalający jej politykę zdrowotną, w skład którego wchodzą reprezentanci krajów członkowskich, w tym Polski. Obrady potrwają do 28 maja.
Podczas zbliżającego się posiedzenia Światowego Zgromadzenia Zdrowia, głosowaniu zostaną poddane propozycje zmian w Międzynarodowych Przepisach Zdrowotnych (IHR). Projektowane zmiany zakładają m.in. zwiększenie kompetencji WHO w zakresie globalnego zarządzania pandemicznego. Sformułowano także postulat utworzenia funkcji koordynatora na poziomie państwowym, w którego kompetencji leżałoby kierowanie rządowym i społecznym podejściem do kwestii zdrowotnych - to krok do globalizmu!
Skieruj list bezpośrednio do polskich przedstawicieli przy WHO [za:https://ordomedicus.org/]
oraz podpisz petycję do premiera:
https://zablokujmytraktatwho.pl/

Napisz do przedstawicieli Polski przy WHO:
 
kancelaria@mz.gov.pl
adam.niedzielski@sejm.pl
genewa.onz.sekretariat@msz.gov.pl
zbigniew.czech@msz.gov.pl
lukasz.rozycki@msz.gov.pl
lukasz.kruk@msz.gov.pl
pelnomocnikUA@mz.gov.pl
biuro-wm@mz.gov.pl
------------------------------------------------
 
Szanowny Panie!
Podczas zbliżającego się posiedzenia Światowego Zgromadzenia Zdrowia, głosowaniu zostaną poddane propozycje zmian w Międzynarodowych Przepisach Zdrowotnych (IHR). Kieruję w tej sytuacji swoje
WEZWANIE DO ODRZUCENIA PROPOZYCJI ZMIAN W MIĘDZYNARODOWYCH PRZEPISACH ZDROWOTNYCH (IHR).
 
Głównym powodem wezwania i sprzeciwu społecznego jest to, że proponowane zmiany
w Międzynarodowych Przepisach Zdrowotnych (IHR) umożliwią WHO ogłoszenie stanu zagrożenia zdrowia
publicznego o zasięgu międzynarodowym w dowolnym państwie członkowskim, nawet jeśli państwo członkowskie
wyrazi sprzeciw z powodu braku przesłanek. Jedenaście absurdalnych, zbędnych i szkodliwych propozycji zmian:
1. Każde Państwo - Strona zmuszone jest dokonać właściwej oceny sytuacji, mającej miejsce na jego terytorium
jedynie w ciągu 48 godzin od otrzymania odpowiednich informacji od Krajowego Głównego Punktu IHR. Artykuł 6.
2. WHO będzie miało wpływ na organizacje związane z żywnością, rolnictwem, zdrowiem zwierząt, programem
środowiskowym, i inne (nie wymienione). Artykuł 6.
3. Państwo - Strona oprócz wysyłania do WHO informacji ogólnych, dotyczących stanu zdrowia, będzie także
zachęcane do wysyłania danych dotyczących sekwencji genetycznych. Artykuł 6.
4. WHO po wzięciu pod uwagę informacji ze źródeł innych niż zgłoszenia lub konsultacje, przekazuje te informacje
Państwu – Stronie a także innym Państwom – Stronom bez uprzedniej konsultacji i weryfikacji od Paostwa - Strony,
którego ta sprawa dotyczy. Istnieje możliwość zachowania poufności źródła informacji. Artykuł 9.
5. Jeżeli WHO uzna, że na terenie Państwa – Strony wystąpiło zdarzenie zagrażające zdrowiu publicznemu
o możliwym zasięgu międzynarodowym, i proponuje współpracę w celu wyeliminowania tego zagrożenia
a Państwo – Strona twierdzi, że brak jest zagrożenia i odrzuca propozycję współpracy, to WHO po 48 godzinach
od złożenia propozycji powinno natychmiast poinformować o wszystkim inne Państwa – Strony bez brania pod
uwagę stanowiska Państwa – Strony, którego sprawa dotyczy. Artykuł 10.
6. Wpływ na decyzję o tym, że zdarzenie występujące na terenie danego kraju stanowi zagrożenie o zasięgu
międzynarodowym, będą miały także inne państwa, informacje dostępne w domenie publicznej, itp. Artykuł 12.
7. Jeśli danemu zdarzeniu brakowało przesłanek, aby zakwalifikować je do zdarzeń zagrażających zdrowiu
publicznemu o zasięgu międzynarodowym, ale Dyrektor Generalny WHO uznał, że wymaga ono zwiększonej
świadomości międzynarodowej i potencjalnej międzynarodowej reakcji w zakresie zdrowia publicznego, to może
on w dowolnym momencie wystosować do Państw - Stron przejściowe ostrzeżenie o zagrożeniu zdrowia
publicznego. Artykuł 12.
8. Dyrektor Regionalny (nowe stanowisko) może stwierdzić, że dane zdarzenie stanowi sytuację zagrożenia
zdrowia publicznego o zasięgu regionalnym (pojęcie szersze niż zagrożenie zdrowia publicznego o zasięgu
międzynarodowym – chodzi o zagrożenie w skali regionów geograficznych świata) i udzielić odpowiednich
wskazówek Państwom - Stronom w regionie przed lub po powiadomieniu Dyrektora Generalnego o tym
zdarzeniu. Z kolei Dyrektor Generalny powinien poinformować wszystkie Państwa-Strony graniczące z tym
regionem. Artykuł 12.
9. Ograniczenia w podróżowaniu – z wyjątkiem pracowników służby zdrowia. Ograniczenia w handlu – z wyjątkiem
produktów i materiałów medycznych. Możliwość powrotu do ojczyzny (repatriacji) będą mieli podróżni posiadający
dowód na posiadanie środków zapobiegających rozprzestrzenianiu się chorób. Artykuł 18.
10. W celu rozwiązania rozpatrywanego zagadnienia Komitet Zgodności może zwrócić się do Dyrektora Generalnego
WHO o zaproszenie do udziału w sesjach Komitetu przedstawicieli ONZ, jej wyspecjalizowanych agencji, organizacji
międzynarodowych i pozarządowych, pozostających w oficjalnych stosunkach z WHO. Rozdział IV (nowy), artykuł 53 ter.
 
11. Zaakceptowane propozycje zmian wchodzą w życie w ciągu 6 miesięcy po dacie powiadomienia (w listopadzie
2022), jednocześnie dodana została propozycja, umożliwiająca skrócenie czasu na odrzucenie propozycji zmian
w IHR z 18 do 6 miesięcy, co odbiera możliwość oceny działania zmienionych przepisów zdrowotnych w praktyce
i ich odrzucenia w przypadku, gdy któreś z państw wcześniej z różnych przyczyn powstrzymywało się od tego
działania. Artykuł 59.
 
 
Wzywam do odrzucenia tych sprzecznych z prawami człowieka i Polską Konstytucją propozycji.
 
Wzywam do obrony suwerenności Polski w obliczu próby odebrania krajowym rządom istotnej części kompetencji na rzecz ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia. Jako obywatel zaniepokojony zapowiedziami dotyczącymi treści powstającego dokumentu, apeluję o stanowczy sprzeciw wyrażony przez przedstawicieli polskich władz wobec wpisania do traktatu niebezpiecznych przepisów, ograniczających polską suwerenność.
 
.........................
podpis





Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.