Do zaangażowania w „tęczowe szkolne święto” zachęcają na plakatach „uczennice, uczniów, rodziców, kadrę nauczycielską oraz dyrektorską”. Specjalne scenariusze lekcji, materiały graficzne, banery i wpinki mają „podkreślać obecność osób LGBT w Twojej szkole”. Warto wiedzieć, że program wchodzenia aktywistów LGBT do szkół kilka lat temu nazywał się wprost „Szturm na szkoły”. Pomimo zmiany nazwy, ideologiczne cele pozostały te same.
W ubiegłych latach działania prawników Ordo Iuris oraz bezpośredni sprzeciw rodziców doprowadził do odwołania obchodów „Tęczowego Piątku” przez wielu dyrektorów. Tym razem nie tylko doskonalimy nasze wsparcie dla rodziców, nauczycieli i uczniów, ale uczestniczymy w tworzeniu systemowych, ustawowych rozwiązań oraz - po raz pierwszy - występujemy z własnym, śmiałym programem zajęć dla szkół.
Dzisiaj udostępniliśmy na naszej stronie specjalny poradnik wyjaśniający, jak skutecznie przeciwstawić się próbie przemycania do szkół wulgarnych treści o seksualnym lub ideologicznym charakterze. Jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego opublikowaliśmy natomiast poradnik „Prawa rodziców w szkole”. Z kolei dla nauczycieli opracowaliśmy publikację, z której dowiedzą się, jak korzystać z zapewnianej przez polskie prawo wolności sumienia. Wiedza rodziców, nauczycieli oraz – coraz częściej – uczniów, jest najskuteczniejszym hamulcem działań ideologów w szkołach.
Już w poniedziałek, na cztery dni przez „Tęczowym Piątkiem”, uruchomimy specjalny numer telefonu dedykowany poradom prawnym związanym z przymuszaniem dzieci i młodzieży do udziału w akcji „Tęczowy Piątek” oraz dyskryminacją tych, którzy się temu sprzeciwiają. Kontakt z naszymi adwokatami będzie możliwy także drogą internetową. Każdy uczeń, rodzic i nauczyciel będzie mógł liczyć na skuteczne wsparcie w sprzeciwie wobec przekształcania szkoły w centrum radykalnej propagandy.
Presję na szkoły wywiera część polskich samorządów. Nauczyciele i dyrektorzy szkół rozliczani są z uczestnictwa w kursach organizowanych za publiczne pieniądze przez genderowych aktywistów, aby potem indoktrynować uczniów zaczerpniętymi tam treściami. Nasz opór i współpraca z lokalnymi organizacjami blokuje podobne działania w Warszawie, Poznaniu czy Krakowie. Gdańsk niestety przystąpił do wdrażania radykalnych programów.
Dlatego, aby w skali całego kraju skutecznie przeciwdziałać ideologicznym atakom na szkołę, musimy wzmocnić systemową pozycję rodziców w procesie edukacji, chroniąc ich gwarantowane w Konstytucji RP prawo do wychowywania dzieci w zgodzie z własnymi przekonaniami. Eksperci Instytutu konsekwentnie namawiają polskie władze do wprowadzenia zmian w prawie oświatowym, by uczestnictwo dzieci w zajęciach dodatkowych dotyczących tematyki rozwoju psychofizycznego człowieka uzależnić od zgody rodziców, którzy zostaliby uprzednio szczegółowo poinformowani przez organizatorów zajęć o przekazywanych w ich ramach treściach.
Część z naszych postulatów została uwzględniona w ogłoszonych w czerwcu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki propozycjach zmian w prawie oświatowym. Projekt nie jest jednak idealny. Dlatego w połowie września opublikowaliśmy krytyczną analizę propozycji, w której zwróciliśmy uwagę na to, że obok szeregu organizacyjnych usprawnień, w propozycjach ministerstwa znajdują się też rozwiązania zbytnio poszerzające uprawnienia kuratorów oświaty.
Nie ograniczamy się do defensywy. Przygotowaliśmy specjalny program Szkoły Klasycznej Intermarium. Nasi eksperci, stażyści i studenci - absolwenci Akademii Ordo Iuris - zorganizują dla uczniów szkół ponadpodstawowych zajęcia, docierając wszędzie tam, gdzie zostaną zaproszeni, niezależnie od tego czy będzie to wielkie miasto, czy niewielka miejscowość. Uczestnicząc w Szkole Klasycznej Intermarium, uczniowie zostaną wyposażeni w merytoryczną wiedzę z zakresu prawa oraz nauczą się jak przez racjonalną debatę zwyciężać z niebezpiecznymi ideologiami.
Tylko dzięki tak kompleksowemu połączeniu naszej działalności interwencyjnej, informacyjnej, analitycznej i edukacyjnej będziemy w stanie postawić tamę radykalnym ideologom, którzy chcą wchodzić do szkół i – bez zgody rodziców – indoktrynować uczniów w duchu radykalnych ideologii.
Wierzę, że z Pani wsparciem ochronimy dzieci przed ideologizacją, zapewniając rodzicom ich podstawowe prawa w procesie wychowania dzieci.