Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice Uczniów,
Obserwujemy w ostatnich dniach ogromnie niepokojącą sytuację, kiedy mimo zakazów zgromadzeń ze względów epidemicznych, agresywne kobiety i mężczyźni wychodzą tłumnie na ulice. Łamane jest prawo poprzez niezastosowanie się do Rozporządzeń Rady Ministrów i poprzez czyny określone w kodeksie wykroczeń Art. 141, czyli używanie w miejscu publicznym słów nieprzyzwoitych, umieszczanie nieprzyzwoitych napisów, rysunków, ale także stosowanie przemocy fizycznej, akty profanacji symboli narodowych i religijnych, wtargnięcia do Kościołów, zakłócanie Mszy Świętych. To jest repertuar protestujących pod szyldem „Strajk kobiet”.
Używanie symboliki rodem z totalitaryzmu niemieckiego, który ponosi odpowiedzialność za całą gehennę narodu polskiego i innych nacji europejskich, za holokaust narodu żydowskiego i romskiego, jest porażającym dowodem na brak wrażliwości historycznej, a także zerwanie kodu kulturowego w społeczeństwie polskim. W zgromadzeniach na ulicach widzimy wielu bardzo młodych ludzi. Oni nie tylko są świadkami sytuacji gorszących, ale też czynnymi uczestnikami burd.
Zwracam się do Państwa Dyrektorów, Nauczycieli i Rodziców z gorącą prośbą o zaopiekowanie się dziećmi, które dzisiaj są narażane na niszczące wpływy środowisk, co do których celów i metod działania, nie ma dziś wątpliwości. Wiemy także, że skrajnie lewicowe organizacje, takie jak ruch LGBT oraz aktywiści promujący ideologię gender, pomimo zagrożeń pandemii Covid 19, zamierzają przeprowadzić indoktrynację dzieci młodzieży promując akcję „tęczowy piątek”. Zwracam Państwu uwagę, że obecnie wiedza na temat faktu szkodliwości doktryn ideologicznych głoszonych przez te środowiska jest już powszechna. Z ostatnich doniesień z Anglii, Szwecji i Niemiec dowiadujemy się o realnych konsekwencjach wieloletniej propagandy ideologicznej. Jak wiadomo, kraje te już od dawna realizowały postulaty gender, w tym również seksualizację dzieci. Najpoważniejszy skutek, to wzrost ilości przypadków, gdy dzieci proszą o zmianę płci. Szwedzkie służby społeczne alarmują o nowej pladze urazów psychicznych wśród młodzieży oraz wzroście przemocy seksualnej wśród uczniów. Organizacje LGBT wchodzą do szkół z hasłami tolerancji i dbania o różnorodność, a pod nimi ukrywają przekaz czysto ideologiczny, chociażby ten podważający istnienie płci biologicznej. Różnorodność ma stanowić cała gama płci kulturowych, które można zmieniać dowolnie, w każdej chwili życia. Dotyczy to również orientacji seksualnej. Młodzież jest przekonywana, że współżycie należy rozpocząć jak najwcześniej i jak najszybciej seksualnie eksperymentować. Zwracam uwagę Państwa, że obraz środowisk, których przedstawiciele wchodzą do szkół, można było zobaczyć podczas manifestacji proaborcyjnych. Wzywanie do agresji, przemocy, wyzwiska, wulgaryzmy, wzywanie do łamania prawa i niszczenie mienia odbywało się pod tymi samymi sztandarami i symbolami, które mają być promowane w szkolnych akcjach „tęczowym piątków”, jako pozytywne, zachęcające do działania.
Szanowni Państwo,
Kolejny raz proszę Nauczycieli, rozmawiajcie Państwo z młodzieżą na wszystkie interesujące ich tematy. Młodym ludziom należy się rzetelne wychowanie w duchu prawdziwej tolerancji i szacunku. Dla młodzieży wzajemne relacje, w tym szczególnie miłość, jest tematem najważniejszym. Nie wolno ich zostawiać samych z problemami, z jakimi się borykają na każdym etapie rozwoju. W osamotnieniu, bez wsparcia osób życzliwych, fachowych pedagogów łatwo mogą zostać oszukani fałszywym przekazem aktywistów niszczących ideologii. Tzw. „tęczowe piątki” ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa dla naszych uczniów, nie mogą zafunkcjonować w naszych szkołach.
Musimy wychowywać dzieci i młodzież w duchu prawdziwej tolerancji i szacunku dla każdej formy życia oraz w poszanowaniu prawa. Ważne jest również, aby uczniowie rozróżniali wolność od anarchii. Nie wolno dopuścić nam dorosłym, odpowiedzialnym za młode pokolenie do tego, aby słowo WOJNA stało się nową modą wśród młodzieży.
Barbara Nowak
Małopolski Kurator Oświaty
------------------------------------------------------------
List Mazowieckiego Kuratora Oświaty do dyrektorów szkół
w Warszawie
Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
Dyrektorzy
Szkół i placówek oświatowych
województwa mazowieckiego
Szanowni Państwo,
w ostatnich miesiącach przekonaliśmy się jak ważne są postawy solidarności międzyludzkiej, otwartości na potrzeby innych, bezinteresownej pomocy a nawet poświęcenia i heroizmu w codziennych zmaganiach się z pandemią i jej skutkami.
Informacje uzyskane od Państwa wskazują, że kadra pedagogiczna z zaangażowaniem podjęła aktualne wyzwania związane z ograniczeniem funkcjonowania szkół, a co za tym idzie koniecznością realizacji kształcenia na odległość obejmującego również proces realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
Akceptacja i szacunek dla drugiego człowieka bez względu na np. różnice narodowościowe, etniczne, rasowe, wyznaniowe są propagowane w treściach podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz programach wychowawczo – profilaktycznych szkół.
Dlatego, wobec wzrastającego zagrożenia epidemicznego, uznaję za niebezpieczne inicjatywy różnych środowisk, nawołujące uczniów do świętowania tzw. „tęczowego piątku”. W tym roku organizatorzy zachęcają uczniów do wyjścia w przestrzeń publiczną, „poza mury szkoły”.
Mając na uwadze troskę o bezpieczeństwo fizyczne, emocjonalne, także psychiczne dzieci i młodzieży apeluję do Państwa o podjęcie zdecydowanych działań o charakterze wychowawczym i profilaktycznym we współpracy z rodzicami uczniów, aby zapobiec instrumentalnemu traktowaniu młodzieży szkolnej.
Chrońmy naszych uczniów przed wszelkimi zagrożeniami, jakie niosą ze sobą planowane akcje.
Proszę, aby kadra pedagogiczna szkół, w ramach zaplanowanych w programie wychowawczo – profilaktycznym działań, zaproponowała uczniom interesujące, alternatywne inicjatywy związane np. ze zbliżającymi się listopadowymi świętami.
Nie muszę Państwu przypominać, iż wszelkiego typu programy, projekty edukacyjne, inne przedsięwzięcia angażujące uczniów, a odnoszące się do wychowania, bezwzględnie muszą być ustalane wspólnie z rodzicami.
Wierzę, że dołożą Państwo starań, aby przebieg edukacji powierzonych Wam uczniów był bezpieczny.
Uprzejmie proszę o upowszechnienie listu wśród nauczycieli i rodziców uczniów.
Z wyrazami szacunku
Mazowiecki Kurator Oświaty
/-/
Aurelia Michałowska
Szanowni Państwo,
przypominam, iż w świetle ostatnio nowelizowanych przepisów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii istnieje zakaz organizowania spontanicznych zgromadzeń.
Dlatego szczególnie niepokojące są sytuacje, w których nauczyciele nawołują uczniów i wychowanków do udziału w protestach, strajkach i innych przedsięwzięciach, mających charakter zgromadzeń.
Ponadto, jak pokazuje praktyka, podczas ww. protestów, co do zasady nie są przestrzegane zasady bezpieczeństwa obowiązujące wszystkich podczas pandemii.
Szczególna ranga społeczna zawodu nauczyciela wymaga od wszystkich, którzy realizują zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wobec dzieci i młodzieży szkolnej wyjątkowej odpowiedzialności.
Apeluję do Państwa Nauczycieli o łagodzenie niepokojów wśród Waszych uczniów oraz o wskazywanie, iż udział w zgromadzeniach aktualnie jest niezgodny z prawem.
Jednocześnie wskazuję na obowiązki nauczyciela wynikające z art. 6 Karty Nauczyciela, w tym związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom oraz powiązaną z nimi odpowiedzialność.
Mam nadzieję, że swoją postawą potwierdzą Państwo godne wypełnianie misji wynikającej z etyki zawodu nauczyciela.
W załączeniu list Prezesa Fundacji „Rodzice Szkole”.
Z poważaniem
Mazowiecki Kurator Oświaty
/-/
Aurelia Michałowska