Podczas prezentacji słuchacze mogli obejrzeć szczegółowy film, a następnie zgromadzeni dziennikarze mieli okazję do zadania pytań wszystkim członkom Komisji. W konferencji wziął udział Frank Taylor, który skrytykował raporty MAK i MIllera.
Komisja w raporcie zawarła następujące udowodnione tezy:
Na tragedię złożyło się wiele świadomych działań. Awaria i eksplozja doprowadziły do śmierci pasażerów Tupolewa. Komisja przeprowadziła setki badań – najważniejszą jest rekonstrukcja Tu-154M, badanie lewych drzwi pasażerskich, badania w panelu aerodynamicznym czy wodnym. Eksperymenty pirotechniczne. Analizy z zakresu fizyki i aerodynamiki. W wyniku badań naukowych dowiedliśmy, że w Tu-154M doszło do eksplozji. Wobec oddania śledztwa Rosjanom, podkomisja musiała sięgnąć po naukowe metody działania.
Podkomisja odtworzyła mapę, układ ciał oraz szczątków samolotu. Użyliśmy bliźniaczego samolotu Tu-154M, przesłuchaliśmy wielu świadków, których dotąd nie przesłuchano.
Samolot zniszczyły co najmniej 2 eksplozje – pierwsza rozsadziła lewe skrzydło, wątpliwości ws. wybuchu nie mają również niezależni eksperci. Awaria lewego silnika, a potem seria innych awarii m.in. podwozia.