Rady dla Marszałka Kuchcińskiego - na dziś 11.01.2017
data:11 stycznia 2017     Redaktor: Redakcja

Z Australii i z Warszawy...


nadesłane do Redakcji z Australii:
 
Panie redaktorze Staszku J.[por. fragmenty poniżej - red.] – BARDZO ŁADNIE I ZGRABNIE TO POWIEDZIANE, ale kto i jak wyegzekwuje te paragrafy prawne które i tak już ta Totalitarnie Dzika Opozycja nadal ignoruje i przekracza granice wytrzymałości przeciętnie zdrowego na umyśle Polaka.
Od dawna głoszę taką prosta piłkarską zasadę wykluczania niesfornych haraciarzy piłkarskich, a co dobrze byłoby zastosować wobec chamsko oponujących szKODników z Nowoczesnej i starej PO i KODziarzy różnej maści. Czyli - za przekroczenia prawne i obrazę w Sejmie – Żółta kartka=1 ostrzeżenie, druga Żółta kartka= Czerwona Kartka i WYPROWADZENIE DELIKWENTA Z SALI SEJMOWEJ Z ZAKAZEM POJAWIENIA SIĘ NA 2, 3 LUB ILEŚ TAM SESJACH SEJMOWYCH oraz KARA PIENIĘŻNA NA CELE SPOŁECZNE!!!
...
Pozdrawiam – Leszek Makowski z Antypodów gdzie takie podobne prawa są praktykowane od dawna!!! Podobnie postąpiliby Lewacy i Lewusy z Eurokołchozu.
 
--------------------------------------------------------
 
Stanisław Janecki [za wpolityce.pl]
11 stycznia 2017 r. kilkudziesięciu posłów opozycji chce zapracować na wyroki karne i usunięcie z polityki
 
Marszałek Kuchciński powinien robić swoje, a jeśli posłowie opozycji chcą popełnić przestępstwa zagrożone karą nawet 10 lat więzienia, to ich sprawa.
Posłowie Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej świadomie i z premedytacją popełniają czyny ścigane na mocy przepisów kodeksu karnego lub zapowiadają, że 11 stycznia 2017 r. gotowi są na takie działania.Taka kwalifikacja prawna znalazła się m.in. w ekspertyzach zamówionych przez marszałka Sejmu. A przestępstwa te są penalizowane. Po pierwsze, chodzi o art. 128 par. 3 kodeksu karnego, który mówi:
„Kto przemocą lub groźbą bezprawną wywiera wpływ na czynności urzędowe konstytucyjnego organu Rzeczypospolitej Polskiej, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10”.
Po drugie, chodzi o art. 224 par. 1:
„Kto przemocą lub groźbą bezprawną wywiera wpływ na czynności urzędowe organu administracji rządowej lub innego organu państwowego lub samorządu terytorialnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”.
Po trzecie, chodzi o przekroczenie uprawnień wynikające z art. 231 kodeksu karnego:
„Funkcjonariusz publiczny, który przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”.
To trzecie przestępstwo jest trudne do udowodnienia w ewentualnym procesie, gdyż posłowie PO i Nowoczesnej powoływaliby się na „działanie w interesie publicznym”. I jeśli trafiliby na sędziego przypominającego Wojciecha Łączewskiego lub Igora Tuleyę, mogliby być pewni oddalenia aktu oskarżenia. Posłowie PO i Nowoczesnej dopuścili się jeszcze złamania Regulaminu Sejmu, co wiąże się z karami dyscyplinarnymi. Nie są to jednak realne kary, gdyż zwykle posłowie nic sobie nie robią z tego typu dolegliwości.
Czyny kwalifikujące się pod ściganie z art. 128 i 224 kodeksu karnego wiążą się z wykazaniem, że chodzi o działanie „wywierające wpływ”, co nie jest trudne. Trudne nie jest również udowodnienie, że chodzi o „konstytucyjny organ RP” bądź o „organ państwowy”. [...]
Na 11 stycznia 2017 r. opozycja zapowiada jednak działania uniemożliwiające marszałkowi Sejmu otwarcie i prowadzenie obrad. A to trudno sobie wyobrazić bez zastosowania „przemocy”, czyli fizycznego blokowania dostępu do fotela marszałka, bez odpychania, popychania czy jakiejś innej formy bezpośredniego fizycznego kontaktu.Zastosowanie „przemocy” musi dotyczyć marszałka, ponieważ to on działa jako reprezentant Sejmu i to on otwiera posiedzenia. Zwykłe blokowanie sejmowej mównicy trudno zakwalifikować jako „przemoc”, o której mowa w artykułach 128 i 224 kodeksu karnego.
11 stycznia 2017 r. marszałek Sejmu Marek Kuchciński powinien zająć swoje miejsce i rozpocząć obrady.





Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.