NIE dla pana Conchita Wurst w Kielcach i Telewizji Polskiej
data:12 czerwca 2015     Redaktor: AK

Zachęcam do podpisania petycji oraz podzielenia się nią ze znajomymi - link do petycja znajduje się TUTAJ.

 
 

Mieszkańcy województwa świętokrzyskiego, którzy zainicjowali petycję, obawiają się, że zaszkodzi ona wizerunkowi regionu świętokrzyskiego. Tym bardziej, że za tę samą cenę można było zaprosić innego uznanego artystę, zamiast kogoś, kto stał się jednym z narzędzi walki ideologicznej po stronie gender. Przypominają, że "na ścianie Kadzielni, a więc w miejscu, gdzie ma odbyć się "Sabat”, umieszczono Pomnik Tablic Dziesięciu Przykazań. Wskazuje on inny kierunek promocji regionu. Należy go rozważyć". Dodają, że ta impreza nie spełnia oczekiwań ogromnej liczby mieszkańców regionu świętokrzyskiego i naszego kraju, że promuje treści negatywne i nie jest dobrą wizytówką Świętokrzyskiego.


Warto dodać, że całe wydarzenie pochłonie 230 tys. zł , a według niektórych źródeł 273 tys. zł społecznych pieniędzy. Cały budżet imprezy to 900 tys., z czego 500 to pieniądze unijne.


Podpisując petycję, wysyłamy protest do Marszałka Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego, Adama Jarubasa, Regionalnej Organizacji Turystycznej Regionu Świętokrzyskiego oraz twórcy widowisk "Kuman – Art”. Już w tej chwili do petycji dołączyły ponad 4 tys. osób. Spróbujmy zebrać co najmniej 20 tys. podpisów.

 


 

Kielce rozczarowane


W 2005 roku ustalono jako logo województwa świętokrzyskiego Babę Jagę na miotle, zaprojektowano koszulki, kubki i inne gadżety z tym znakiem. Tak rozpoczęta kontrowersyjna promocja regionu świętokrzyskiego „Świętokrzyskie czaruje” nawiązująca do legendarnych sabatów czarownic na Łysej Górze rozwijana z funduszy społecznych i unijnych budzi z roku coraz większe zaniepokojenie mieszkańców.

 

W początkach kampanii lokalne władze w odpowiedzi na pierwsze protesty nie widziały problemu lub bagatelizowały go. Jeszcze w 2009 roku marszałek województwa Adam Jarubas twierdził, że najważniejsze miejsce w promocji województwa zajmuje Święty Krzyż, który jest niepodważalnym symbolem naszego regionu i miejscem kultu chrześcijaństwa. Jednak już 2012 r. w podsumowaniu działań promocyjnych regionu kampanii ROTWŚ opracowanym przez M. Lemanowicz i H. Szcześniak czytamy o całokształcie linii promocyjnej regionu, której motywem przewodnim jest motyw świętokrzyskiej czarownicy, wątki czarów, legend i tajemnych mocy, a „Świętokrzyski Sabat Czarownic” - jedno z głównych narzędzi tworzenia i utrwalania wizerunku regionu - odbywa się w scenografii nawiązującej do magii.

 

Zgodnie z przyjętą strategią atrakcje turystyczne regionu nazwano „Świętokrzyskie Miejsca Mocy”, a dla najmłodszych napisano „Bajduły świętokrzyskie” czyli opowieści pełne magii i humoru w oparciu o dawne legendy oraz stworzono blog Świętokrzyskiej Czarownicy ( krainaczarownic.pl), który zachęca do „Wyprawy na Sabat" czyli edukacyjnej podróży po magicznym województwie z możliwością wygrania wejściówek na „Sabat Czarownic” dla rodziny.

 

Oceniając skuteczność wieloletniej kampanii „Świętokrzyskie czaruje” złe wyniki uzasadniano kryzysem europejskim, a podkreślając wzrost ruchu turystycznego nie brano pod uwagę innych imprez, jak choćby kilku premier popularnych oratoriów Piotra Rubika.

 

Mimo narastających co roku protestów mieszkańców Kielc i widzów TVP przeciwko “Sabatowi Czarownic”, ta impreza ma się odbyć po raz kolejny i pochłonie aż 230 tys., a według niektórych źródeł nawet 273 tys. zł społecznych pieniędzy. Cały budżet imprezy to 900 tys., z czego 500 to pieniądze unijne.

 

Mieszkańcy Kielc i widzowie apelują do władz miasta Kielce i organizatorów imprezy przede wszystkim o odwołanie kontrowersyjnego występu Thomasa Neuwirtha - pseudonim artystyczny Conchita Wurst - oraz rezygnację z tych elementów scenografii, które kojarzą się z satanizmem.

 

Władze miasta zdają sobie sprawę, że Kielce zamiast „miasta pogromu” powinny wypracować sobie wizytówkę „miasta przyjaźni” - czyli więcej niż tolerancji - wobec innych kultur wyznaniowych i narodowych obywateli przebywających w naszym kraju. Niestety nie taką tolerancję sugeruje „Sabat Czarownic”.

 

Ta impreza nie spełnia oczekiwań ogromnej liczby mieszkańców regionu świętokrzyskiego i naszego kraju, którzy uważają, że promuje treści negatywne i nie jest dobrą wizytówką Świętokrzyskiego.

 

Na ścianie Kadzielni, a więc w miejscu, gdzie ma odbyć się „Sabat”, umieszczono Pomnik Tablic Dziesięciu Przykazań. Wskazuje on inny kierunek promocji regionu. Należy go rozważyć.






Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.