Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!” w Krakowie oraz Sanktuarium Świętego Jana Pawła II z ogromnym zaniepokojeniem przyjęło kampanię Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie rzekomo przypominającą o 10 rocznicy odejścia do Domu Ojca Papieża Jana Pawła II.
Chciałbym stanowczo podkreślić, że wykorzystywanie wizerunku świętego Papieża i promowanie haseł, które jednoznacznie kojarzą z kampanią wyborczą prowadzoną w tym czasie jest niedopuszczalne.
Należy także dodać, że zgodnie z decyzją Kościoła po beatyfikacji i kanonizacji świętego Jana Pawła II dniem Jego wspomnienia jest 22 października; zatem dzień 2 kwietnia - choć jest historyczną datą odejścia do Domu Ojca Papieża Jana Pawła II - nie powinien już być wykorzystywany do organizowania wszelkiego rodzaju uroczystości przypominających o śmierci Papieża, a tym bardziej kampanii, które z osobą Świętego nie mają nic wspólnego.
Polacy, pamiętający moment odejścia Papieża do Domu Ojca, dzisiaj proszą o Jego wstawiennictwo w niebie. Wierni, spoglądający na oficjalny obraz z beatyfikacji i kanonizacji świętego, przypominają sobie Jego nauczanie i wielkie dziedzictwo, które pozostawił.
Natomiast wizerunek papieża, który jest promowany w kampanii Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, delikatnie mówiąc, został pozbawiony sacrum, na co w imieniu Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!" w Krakowie oraz pielgrzymów przybywających do Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Krakowie nie można się zgodzić.