Rozmówcy Grzegorza Wierzchołowskiego omawiają różne techniki strategii wyborczych, które są niezbędne w drodze do sukcesu o walce o "fotel" radnego, burmistrza czy wójta. Przedstawiają konkretne przykłady, oceniając ich skuteczność w dotarciu do elektoratu regionalnego. Główne tematy poruszane przez ekspertów dotyczą kreowania wizerunku politycznego, metod wykorzystania mediów w działaniach wyborczych, jak również "żelaznych elektoratów' poszczególnych formacji obecnych na polskiej scenie politycznej.
Wśród rozmówców autora są dr Marek Kochan (językoznawca, medioznawca i socjolog), Piotr Legutko (dziennikarz, publicysta, wykładowca akademicki, wiceprezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich), Piotr Lutek (specjalista od marketingu i zarządzania marką), dr Jarosław Flis (socjolog, wykładowca akademicki, publicysta i komentator polityczny), dr Rafał Chwedoruk (politolog, wykładowca akademicki i komentator polityczny) i Tamara Bieńkowska (trener, coach i spin doctor). Książka zawiera także praktyczny dodatek z informacjami pozwalającymi właściwie zorganizować i zaplanować kampanię wyborczą.