Katastrofa smoleńska, podsumowanie niezależnego śledztwa. Przedstawione przez prof. Wiesława Binienda 3 lutego 2014 r. w Dublinie w Irlandii.
Streszczenie:
- Oddzielenie się 1/3 lewego skrzydła nie może być spowodowane przez zderzenia z brzozą. Najprawdopodobniej oddzielenie fragmentu lewego skrzydła spowodowane było wybuchem w powietrzu.
- Brak widocznych krateru na miejscu wypadku oraz duży obszar, na którym znajdują się szczątk samolotu wskazują, że samolot rozpadł się w powietrzu.
- wywinięte na zewnątrz ściany kadłuba wskazują na wybuch powietrzu.
- Bezprecedensowy stopień uszkodzenia i dużą liczbę odłamków wskazują na wysokoenergetyczną eksplozję w powietrzu.
- Bez eksplozji powietrzu większość pasażerów w centralnej i tylnej części samolotu powinno przetrwać każdy upadek samolotu z 30-40 metrów na miękką glebę.
- Oficjalny raport rosyjski tłumaczy śmierć pasażerów przyspieszeniem dochodzącym do 100G. Takie przyspieszenie można wyjaśnić (i) wybuchem w kadłubie, (ii) falą uderzeniową będącą skutkiem wybuchu, i/lub (iii) bezpośrednim uderzeniem pasażerów w ziemię z prędkością 80 m/s, bez jakiejkolwiek ochrony ze strony kadłuba samolotu.
Aby dowiedzieć się więcej o niezależnym śledztwie dotyczącym katastrofy smoleńskiej, proszę odwiedzić stronę: www.SmolenskCrashNews.com