Zareaguj! Seksualizacja dzieci w reklamie
data:20 czerwca 2014     Redaktor: husarz

Jaworznicka firma Ballerina produkująca rajstopy, ma w swojej ofercie produkty dla kobiet, ale również rajstopy dziecięce o nazwie "El Baby". Niestety zdjęcia wykorzystane na opakowaniach tych produktów, a także stronie producenta, są „książkowym” przykładem zjawiska seksualizacji dziecka.



Dobór fotografii i sposób stylizacji „na wampa”, wykorzystany w materiałach marketingowych jest nieakceptowalny i musi budzić sprzeciw. Dziewczynki są przedstawione w stylizacjach bardziej pasujących do nocnego klubu niż na opakowania rajstop dziecięcych. Zobacz TUTAJ przykłady zdjęć.

O konsekwencjach zjawiska seksualizacji światowi eksperci mówili obszernie podczas zeszłorocznej konferencji sejmowej "Odebrana niewinność", zorganizowanej przez STS. Możliwymi konsekwencjami seksualizacji jest m.in. spadek zainteresowania nauką i rozwojem osobistym, nastroje depresyjne i spadek poczucia własnej wartości, ale też tak dramatyczne zaburzenia jak problemy z odżywianiem. Dodatkowym problemem jest społeczne „oswajanie” pedofilii, ponieważ godząc się na takie obrazy w przestrzeni publicznej, przykładamy rękę do traktowania małych dziewczynek jako obiekty seksualne.

 

 

Dziękujemy za wsparcie naszych działań.

Lesław Sierocki
Stowarzyszenie Twoja Sprawa

Zobacz równiez:





Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.