Wykłady dr inż Gajewskiego i dr inż. Berczyńskiego
data:17 października 2013     Redaktor: AK

Prezentujemy dwa materiały wideo, które ukazały się na portalu http://www.tvniezaleznapolonia.org/ Pierwszy jest zapisem referatu wygłoszonego przez dr inż. Bogdana Gajewskiego na posiedzeniu smoleńskiego zespołu parlamentarnego, a drugi prezentuje rozmowy, jaką dziennikarze TVNiezaleznaPolonia przeprowadzili z dr inż. Wacławam Berczyńskim.

 
"Badanie incydentów i wypadków lotniczych na podstawie podręcznika ICAO" - referat dr inż. Bogdana Gajewskiego wygłoszony na posiedzeniu Sejmowej Komisji do spraw badania przyczyn katastrofy smoleńskiej w dniu 16 października 2013.
 

 
Dziennikarze TVNiezaleznaPolonia dotarli do faktów mówiacych o tym, jak oficjalne raporty oficjalnych komisji w sprawie katastrofy smoleńskiej zaprzeczyły samym sobie.
 
Rozmowa przytaczająca prosty dowód na to, że tzw. “ustalenia” obu komisji przedstawiają dane, zaprzeczające swoim własnym ustaleniem. Innymi słowy – oba “oficjalne rezultaty” powołują się na przyspieszenie 100 G jakiemu poddane zostały ciała ofiar katastrofy smoleńskiej i co spowodowało ich śmierć.

Problem w tym, że gdyby nawet przyjąć przebieg katastrofy i jej przyczyny tak, jak przedstawiają to obie komisje, to maksymalne przeciążenie jakim poddani mogliby być pasażerowie podczas upadku z tej wysokości na ten rodzaj gruntu, wynosiłyby od 5 do 6 G.

Przeciążenie 100 G nie wystepuje w żadnych, znanych warunkach, nawet w przypadku podobnych katastrof lotniczych. Dla przykładu, start rakiety kosmicznej to przyspieszenia rzędu 4-5 G.

Przeciążenie więc typu 100 G może być jedynie spowodowane jakąś straszliwą, trudną do wyobrażenia siłą. A właśnie oba raporty mówia o tym, że takiemu własnie przeciążeniu poddane zostały ciała ofiar katastrofy smoleńskiej.

Wszystko to w rozmowie z dr inż. Wacławam Berczyńskim w Baltimore, Maryland, USA. Jednym z najwybitniejszych konstruktorów lotniczych zarówno w Kanadzie jak i w USA. Przez lata jednym z głównych konstruktorów i kierowników zespołów konstruktorów lotniczych przodującej w światowym przemyśle lotniczym amerykańskiej firmy Boeing.


Materiał filmowy 1 :

Materiał filmowy 2 :






Informujemy, iż w celu optymalizacji treści na stronie, dostosowania ich do potrzeb użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych w plikach cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.