Trudno nam stwierdzić, czy dyrektora generalnego firmy Forum Film Poland, Pana Sławomira Salamona, śmieszy wprowadzanie do języka reklamy ordynarnych słów nawiązujących do seksu oralnego oraz sugerowanie poprzez formę plakatu, że nastoletnie dziewczęta są kimś/czymś (?), kogo/co (?) się zalicza. Nie wiemy, czy takie normy kulturowe są przez niego akceptowane. Plakaty stanowią jednak skrajny przykład uprzedmiotowienia wizerunku młodej kobiety, która potraktowana jest jak obiekt seksualny, który można „zaliczyć”, co podkreślają towarzyszące słowa odnoszące się do seksu. Tego typu działania marketingowe sprzyjają budowaniu seksistowskich postaw i seksualizacji dziewcząt, a przez to są niezwykle szkodliwe. O zjawisku seksualizacji czytaj więcej tutaj.
Reklamy umieszczane w przestrzeni publicznej są z definicji kierowane do wszystkich konsumentów, również do dzieci i młodzieży. Jest to wysoce szkodliwe, uczy ich bowiem przedmiotowego i wulgarnego traktowania innych osób, w szczególności kobiet.
Jeżeli zgadzasz się z naszą oceną tego „reklamowego dzieła”, możesz podjąć następujące kroki:
1) Zgłoś skargę do Rady Reklamy. Tutaj znajdziesz przykładową treść skargi, którą możesz wykorzystać.
2) Wyślij maila do Pana Sławomira Salamona, dyrektora generalnego Forum Film Poland. Tutaj znajdziesz przykładową treść maila, którą możesz wykorzystać. Samodzielnie wybierz tytuł maila.
Jeżeli zdecydujesz się podjąć działanie, potwierdź je wysyłając maila na adres sts@twojasprawa.org.pl.