Opracowanie Zespołu Parlamentarnego „Raport smoleński – stan badań” dostarcza nowych dowodów na eksplozję samolotu jeszcze w powietrzu. Jest to dokumentacja prokuratury rosyjskiej sporządzona kilka godzin po tragedii i opatrzona podpisami prokuratorów i świadków. W najnowszym wydaniu tygodnika „Gazeta Polska” Leszek Misiak i Grzegorz Wierzchołowski poświęcają tej dokumentacji cały artykuł, z którego możemy się dowiedzieć m.in., że Zespół Parlamentarny dotarł do trzech oficjalnych dokumentów rosyjskich z 10 i 11 kwietnia 2010 r. „Są to protokoły z podpisami urzędników państwowych. Pierwsze dwa dokumenty pochodzą z dnia katastrofy, dokładnie z godzin popołudniowych, trzeci datowany jest na 11 kwietnia 2010 r.” – ujawnia tygodnikowi Przewodniczący Zespołu Antoni Macierewicz.
Główne konkluzje, jakie można wyciągnąć z tych dokumentów, są następujące:
Opracowanie „Raport smoleński – stan badań” powołuje się również na prokuratora ppłk. Karola Kopczyka, który ujawnił fakt znalezienia w brzozie fragmentów samolotu lakierowanych na czerwono. „Odłamki te nie mogły pochodzić ze wskazanego w oficjalnych raportach miejsca uderzenia skrzydłem, ponieważ elementy malowane na czerwono występują na skrzydle w odległości około trzech metrów od tego miejsca” – czytamy w raporcie.
„Gazeta Polska” zwraca uwagę na szczegółowość dokumentacji rosyjskiej: „pisma zawierają precyzyjny opis, łącznie z rozmiarami, kilkudziesięciu elementów samolotu, a wyliczono ich ponad 100. W dokumentach zaznaczono m.in., że opisywane części zostały sfotografowane. O dokładności badania elementów świadczy fakt, że skatalogowano nawet najdrobniejsze szczątki (np. fragment o długości 68 mm i szerokości 14 mm leżący, jak stwierdzono, w odległości 291 cm od linii rozdzielającej pasy ruchu na szosie Kutuzowa). W dokumentach wyraźnie wyszczególniono, które części pochodzą ze skrzydeł, a które z kadłuba. Największy znaleziony element ma ok. 70 cm długości i kilkanaście centymetrów szerokości”.
Opracował AK
Źródła:
http://niezalezna.pl/41173-nowe-dowody-na-eksplozje-w-powietrzu